Четвер, 02.05.2024, 15:19
Вітаю Вас Гість

КОРОСТЕНСЬКА МІСЬКА ГІМНАЗІЯ № 7

ДІАГНОСТИКА ВИХОВАНОСТІ УЧНІВ

Методика організації і проведення дня діагностики, регулювання і корекції з проблеми “Визначення рівня вихованості учнів” (за П.Третьяковим)

Мета: виявити рівень вихованості учня в загальноосвітній школі.

Завдання: визначити стан рівня вихованості учнів; оцінити і виявити тенденції в розвитку виховного процесу; визначити управлінські рішення і скласти програму регулювання та корекції рівня вихованості учнів.

Об’єкти дослідження: система РВП у школі ( в класі).

Предмет дослідження: умови і фактори, що забезпечують розвиток особистості в системі виховання.

Робоча гіпотеза: постійне діагностування за параметрами розвитку особистості створює можливість для своєчасної корекції діяльності, спрямованої на виховання особистості.

Методи дослідження: анкетування, спостереження, бесіда тощо.

План проведення для ДРК (діагностика, регулювання і корекції).

1. Проведення інструктажу учасників про проведення дня ДРК за технологією анкетування.

ІНСТРУКТАЖ

  1. Вихованість – це інтегративний показник сформованого ставлення учня (його позиції ) до навчання, людей і до себе.
  2. Критерії оцінки і показники вихованості учня в анкеті позначені як “якості особистості”, які треба виробити в собі, щоб досягти успіху. Вони диференційовані за віковими групами : 1-5, 6-9, 10-11 класи.
  3. Оцінювання проводять за 3-бальною системою: 3 – так, 2 – не зовсім, 1 – ні. На кожну якість (критерії) виводять одну середньоарифметичну оцінку, в результаті кожен учень має 7 оцінок.
  4. Як проводять оцінювання?
  • необхідно ознайомити учнів із життєвими цінностями, провести обговорення під час класних годин, диспутів, “круглих столів” тощо, щоб школярі усвідомили зміст показників;
  • необхідно ознайомити учнів із 3бальною системою оцінювання;
  • за критерієм “інтелектуальний рівень” виводять середню оцінку виставляють за кожен показник. У результаті виводить 17 оцінок. Усього ж їх буде 18. Ці 18 оцінок заносять у карту позицій учня;
  • експертну групу обирають самі учні, до неї входять 23 учнів, 2-3 вчителів.

АНКЕТА 1

(для учнів 1-5 кл.)

  1.  Допитливість:
  • мені цікаво вчитися;
  • я завжди виконую домашні завдання;
  • я прагну одержувати хороші оцінки;
  • я люблю читати
  • мені цікаво знаходити відповідні на незрозумілі запитання.

2.   Старанність (ставлення до навчання):

  • я наполегливий у навчанні;
  • я уважний;
  • я самостійний;
  • я допомагаю іншим і сам звертаюся по допомогу;
  • я вчуся регулярно, без пропусків.
  1.  Працьовитість:
  • без праці не витягнеш і рибку зі ставка;
  • бережливість до результатів праці людини;
  • самообслуговування;
  • я роблю все акуратно і красиво;
  • я виконую правила роботи.

4.    Я і природа:

  • я бережу землю;
  • я бережу рослини;
  • я бережу тварин;

    -    я бережу природу.

  1.    Я і школа:
  • я виконую правила для учнів;
  • я виконую правила внутрішньо шкільного життя;
  • я беру участь у справах класу і школи;

я добрий у взаєминах із людьми.  

  1. Прекрасне в своєму житті:
  • Я акуратний і охайний;
  • Я дотримуюся культури поведінки;
  • Ціную красу в своїх справах;

-    я бачу прекрасне6 в житті.

  1. Ставлення до самого себе:
  • Я керую собою, своєю поведінкою;
  • Дотримуюся санітарногігієнічних правил догляду за своїм одягом і зовнішністю;
  • Піклуються про здоров'я;
  • Вмію правильно розподіляти час навчання і відпочинку;
  • Я не вмію шкідливих звичок.

АНКЕТА 2
(для учнів 6-11 класів)
  1. Ерудиція:
  • Міцність і глибина знань;
  • Культура мови;
  • Доказовість і аргументованість суджень;
  • Кмітливість;

    -    Використання додаткових джерел.

2.  Старанність (ставлення до навчання):

  • Старанність і сумлінність;
  • Регулярність і систематичність занять;
  • Самостійність;
  • Уважність;
  • Взаємодопомога.

3.  Працьовитість (ставлення до праці):

  • Організованість і зібраність;
  • Ощадливість;
  • Звички до самообслуговування;
  • Виконання правил безпеки в роботі;
  • Естетика праці.

4.  Я і природа (ставлення до природи): 

  • Бережливість до землі;
  • Бережливість до рослин;
  • Бережливість до тварин;
  • Охорона природи в повсякденній життєдіяльності;
  • Допомога природі.
  1. Я і суспільство:
  • Виконання правил для учнів;
  • Виконання правил внутрішнього розпорядку;
  • Виконання норм і правил людського співжиття;
  • Милосердя;

    -    Участь у житті класу і школи.

  1. Естетичний смак:
  • Акуратність і охайність;
  • Культурні звички в житті;
  • Внесення естетики в життєдіяльності;
  • Вміння знаходити прекрасне в житті;
  • Відвідування культурних центрів.
  1. Ставлення до самого себе:
  • Я керую собою, своєю поведінкою;
  • Вмію організувати свій час;
  • Піклується про здоров'я;
  • Дотримуйся правил особистої гігієни;
  • Я не маю шкідливих звичок.

 

АНКЕТА 3

(для учнів 10-11 кл.)

  1. Інтелектуальний рівень:
  • Ерудиція;
  • Культура мови;
  • Логіка мислення (індукція, дедукція, аналіз, синтез, порівняння, аргументація);
  • Самостійність і творчість;
  • Використання додаткових джерел.
  1. Моральна позиція як система ціннісних орієнтацій і поведінка:
  • Розуміння цілісності і єдності розвитку людини, суспільства та природи;
  • Усвідомлення ролі людини в перетворенні навколишньої дійсності та охорони природи;
  • Потреби і вміння відстоювати свої погляди й переконання;
  • Відповідальне ставлення до навчання;
  • Працьовитість;
  • Усвідомлення прав і обов'язків людини в суспільстві;
  • Повага до державних символів, традицій, дбайливе ставлення до історії свого народу;
  • Потреба в служінні батьківщині і народу;
  • Готовність до свідомого вибору професії;
  • Розуміння свідомої дисципліни як норм духовно-моральних взаємин, самоконтроль і саморегуляція поведінки;
  • Розуміння взаємозв’язку внутрішньої і зовнішньої культури людини;
  • Усвідомлення активної ролі особистості в становленні характеру;
  • Неприйняття аморальної поведінки;
  • Внесення естетики до зміцнення свого здоров'я;
  • Свідоме ставлення до зміцнення свого здоров'я;
  • Негативне ставлення до шкідливих звичок.

 

Алгоритм обробки матеріалів та зведені таблиці можна ЗАВАНТАЖИТИ
 

 

 

 

 

Категорії розділу
Новости [153]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 69
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту