Спілкуємося з дитиною, яка переживає втрату
(Головні завдання педагогів)
-
Створити гармонійний, дружній, емоційно позитивний, сприятливий мікроклімат у групі для відновлення дитини після втрати близької людини.
-
Проявити небайдужість та готовність до діалогу з дитиною щодо питань, які її турбують.
-
Підтримувати емоційний і фізичний контакт із дитиною, оскільки в період горювання їй необхідно відчувати себе значущою і не самотньою.
-
Уважно ставитися до дитини, її бажань, звертати увагу на її поведінку, щоб у разі виявлення патологічних реакцій своєчасно направити до практичного психолога.
-
Терпляче ставитися до негативних проявів поведінки дитини, певних різких реакцій.
Рекомендації педагогам щодо особливостей побудови діалогу з дитиною
-
Чесно і відкрито відповідати на запитання дитини.
-
Визнавати право дитини на певні почуття і поведінку.
-
Уміти слухати і чути дитину, не засуджуючи її.
-
Сприяти, щоб під час діалогу дитина почувалася в безпеці, розуміла, що вона не самотня і завжди може розраховувати на підтримку педагога; на те, що він її вислухає і зрозуміє.
-
Висловлювати свої співпереживання, співчуття.
-
Не «програмувати» дитину «зразками» поведінки дорослих під час горювання, дати їй свободу вираження почуттів (у межах норми).
Даний матеріал можна завантажити